Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

Kolageno džiunglės, arba kaip išsirinkti veiksmingiausius kolageno papildus?

Iškart pasisakau, kad nerašysiu čia tų ilgų litanijų apie kolageno naudą mūsų organizmams ir grožiui. Tam yra Google. Taip pat rimtai nesvarstysiu ir to, ar apskritai tie kolageno papildai veikia, ar ne. Tam irgi yra Google ir sava galva ant pečių:). Be to, vargu, ar apskritai šia tema yra įmanoma rasti vieną ir teisingą atsakymą. Vieni rėkia, kad geriamas / valgomas kolagenas yra absoliuti nesąmonė ir nėra jokių rimtų, mokslinių įrodymų, jog jis padeda mūsų organizmams, kiti teigia (dažniausiai pardavėjai:)), jog įrodymų vis dėlto yra ir kolagenas iš tiesų yra mūsų jaunystės ir žavesio paslaptis.

Aš nežinau, kaip yra iš tiesų, todėl teisėjos vaidmens ir nesiimsiu, bet… jeigu tikite, kad kolageno papildus bandyti verta, tai štai, į kokius rodiklius reikėtų labiausiai atkreipti dėmesį, kad išsirinktumėt tikrai kokybišką ir galimai veikiantį produktą.

1. Produkto tipas

Kolageno papildų būna įvairiausių pavidalų. Tabletės, milteliai ar skystis? Ką pasirinkti? Štai, kur klausimas! Jei laikysimės požiūrio, kad supiltas į skrandį kolagenas iš tiesų kažkokiais mistiniais būdais pasiekia odą ir atlieka ten savo gerą darbą, tuomet, daugumos šaltinių teigimų, labiausiai rekomenduojama rinktis skystą kolageno pavidalą. Manoma, kad būtent skystas kolagenas yra pasisavinamas geriausiai, greičiausiai ir efektyviausiai, todėl, jei jau nusprendėte išbandyti, pirmąjį šansą duokit skystaliukui.

2. Kokybė

Turbūt nereikia net sakyti, kad kolageno irgi gali būti visokio. Nesu rasistė ar netolerantiška snobė (tikiuosi:D), bet tikrai nerekomenduočiau rinktis kolageno, pagaminto Kinijoje ir neturinčio kokybę patvirtinančių dokumentų ar specialių ženkliukų. Dar geriau, jei deklaruojami tyrimai yra atlikti ir patvirtinti trečiųjų šalių / nepriklausomų organizacijų, pvz., NSF, Consumer Labs, the non-GMO Project ar BioChecked. Jei jau rūpinamės tuo, ką tepame ant savo veidų, tai tuo labiau turėtume pračekinti, ką dedame į burnas.

3. Šaltinis

Dažniausiai kolagenas yra išgaunamas iš gyvūnų (karvių, kiaulių, vištų (II tipo)) arba žuvų. Dar yra išskiriamas ir augalinis kolagenas, tačiau, šaltiniai teigia, jog tai daugiau reklaminis pavadinimas, o ne tikrasis kolagenas, todėl negali net lygintis su gyvūniniu baltymu (kolagenas ir yra baltymas). Pagal visas baltymų struktūras ir kitus neįdomius parametrus, kurių čia neaprašinėsiu, manoma, kad mums artimesnis ir geriau pasisavinimas yra gyvūninis (ypač karvių) kolagenas, bet… beveik visi šaltiniai sutaria, kad žuvų kolagenas yra gerokai švaresnis, grynesnis ir saugesnis… Taigi, kuo tikėti ir ką rinktis? Nežinau:D. Žinau tik tiek, kad veganams ir vegetarams, deja, belieka tik netikrasis, augalinis kolagenas.

4. Kolageno tipai

Kolageno tipų yra daug (atrodo, 28), bet odai, plaukams, nagams ir pačiam organizmui (sąnariams, raumenims bla bla bla) naudingiausi yra trys. I-ojo, II-ojo ir III-iojo tipo. Iš tų trijų, mums naudingiausių, grožiui aktualiausi yra I-asis ir III-iasis. Na, o iš šių dviejų, kur kas naudingesnis mūsų grožiui yra I-ojo tipo kolagenas. Taigi, jeigu jau ieškosite, ką įkalti, žiūrėkite, kad sudėtyje būtų I-ojo ir III-iojo tipo kolageno, o idealiu atveju, I-ojo dar ir daugiau.

5. Bioaktyvumas, biopraeinamumas ir hidrolizė

Daug apie šiuos baisius terminus nerašysiu, nes, jei atvirai, ir pati nelabai suprantu. Suprantu tik tiek, kad gerasis, veiksmingasis kolagenas turėtų būt hidrolizuotas (suskaidytas į tokio dydžio molekules, kurias organizmas galėtų normaliai pasisavinti). Hidrolizės būdas dažniausiai nėra niekur nurodomas, bet, jei netyčia rasit, visuomet geriau rinktis natūraliu, o ne cheminiu būdu hidrolizuotą kolageną.

Dabar apie biopraeinamumą ir molekulinę masę. Aš tikrai nepradėsiu vaidinti, kad išmanau chemiją ir nesišvaistysiu visokiais peptidais, tripeptidais ir panašiom įdomybėm. Kalbant apie biopraeinamumą, paprastam mirtingajam tereikia žinoti, kad kuo mažesnė kolageno molekulinė masė (iš tiesų tai tų kolageno peptidų ir tripeptidų, bet aš supaprastinu), tuo yra geriau. Ieškokite papildų sudėtyje ne tik kolageno, bet ir kolageno tripeptidų, nes būtent jie yra pasisavinami tiesiogiai. Kažkur ant pakuočių arba produktų svetainėse turėtų matytis tokie skaičiukai kaip 500, 1000, 2000 (jau blogiau) ir pan.

Na ir bioaktyvumas. Čia tai irgi daug nevaidinu, tiesiog ieškokite, kad kažkur būtų parašyta bioaktyvus:D, nes tai reiškia, jog produktas realiai gali turėti įtakos mūsų organizmams.

6. Sudėtis

Pats gryniausias kolagenas yra bespalvis ir nebaisiai skanus, todėl, natūralu, kad dauguma kolageno gamintojų jį visaip gardina. Viskas ok, jei jis yra skaninamas natūraliais skanikliais, kvapikliais ir dažikliais, pvz., uogomis, bet, deja, yra ir tokių, kurie prideda elementaraus cukraus, sirupų, saldiklių, maltodekstrino ar nerekomenduojamų dažų ir taip padaro kolageną gardesnį ir patrauklesnės išvaizdos. Norint vartoti patį geriausią ir gryniausią produktą, rekomenduojama rinktis kuo primityvesnės sudėties, bespalvį kolageną.

Tiesa, primityvios sudėties visai nereiškia, jog papilduose turėtų būti tik pats kolagenas. Be jo papildomai  ieškokite elastino, hialurono rūgšties bei vitamino C. Manoma, kad būtent šie ingredientai padeda maksimaliam kolageno įsisavinimui. Be to, geriamas hialuronas turi šiek tiek daugiau apčiuopiamų įrodymų, kad yra veiksmingas mūsų odai, o apie vitamino C naudą nėra net ką kalbėt.

Kiti mandri ingredientai, pvz., kofermentas Q10, neturi įtakos paties kolageno įsisavinimui, tačiau, be abejo, daro mūsų organizmams kitus gerus dalykus.

Last, but not least. Kaip ir su kosmetikos ingredientais, papildų sudėties pradžioje slypi tie ingredientai, kurių produkte yra daugiausiai, o toliau atitinkamai mažėja, taigi, besirinkdamos kolageną, pažiūrėkit, kad pats kolagenas būtų pirmose gretose.

7. Kolageno kiekis vienoje pakuotėje

Žinomiausio tyrimo metu (kuris buvo darytas su per maža apimtimi (69 moterimis), todėl ir nėra patvirtintas) buvo tiriama, kaip keičiasi 35-55 metų savanorių oda 2 mėnesius kasdien vartojant 10 000 mg kolageno. Po jo rezultatų, t.y., tariamų įrodymų, jog kolagenas tikrai veikia, imta kalbėti, jog norint pasiekti kažkokių realių rezultatų, būtina kasdien ir vartoti būtent 10 000 mg. Vėlesni tyrimai, kurie taip pat nėra patvirtinti, parodė, jog iš tiesų tai visai užtenka ir 2500 mg kolageno, o dideli skaičiukai tėra marketinginis triukas ir būdas gerai pasipelnyti. Kai kuriuose šaltiniuose dar minima ir 7000 mg riba, bet taip iki galo ir neaišku, tai, kiek to kolageno turėtų būti vienoje pakuotėje, kad išgėrusios amžinai būtumėm jaunos ir gražios (aš vis tiek rinkčiausi, kuo daugiau:D).

Tai va, tie keli punkteliai, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį renkantis kolageną. Kaip jau minėjau, atsakymo, ar jo tikrai reikia, aš neturiu. Pirmas mano bandymas jį vartoti buvo aprašytas ČIA. Po pirmojo karto sekė dar du kiti. Jei po pirmojo bandymo aš jaučiau didelį energijos antplūdį, tai po kitų dviejų… nejaučiau nieko.

Kaip ten bebūtų, aš pasikartosiu: tai, kad mes nejaučiam, nereiškia, kad tikrai neveikia. Be to, jei papildų sudėtyje yra ir daugybė kitų naudingų grožiui ir sveikatai ingredientų, aš vis tiek esu UŽ jų vartojimą. Placebas irgi veikia, kai nuoširdžiai tuo tiki, o nuoširdumo tai jau man tikrai netrūksta:D.


Straipsnis yra parengtas visiškai nepriklausomai. Nesu mokslininkė ar kolageno ekspertė, todėl, žinoma, kai kur galiu ir klysti, juolab, kad ta tikroji tiesa iš tiesų slypi kažkur anapus:D.

Nuoširdžiai dėkoju Japoniškiems produktams, kad padėjote susigaudyti klaidžiuose hidrolizės ir bioprieinamumo labirintuose:).

signature

Jūsų nuomonė

nuomonės